Ärendebeslut

Gemensam information, lika för alla stödtyper visas överst på arbetsytan.

Där finns uppgifter om ärendehanterare, stödtyp, stödmottagare och ärendets status mm.

 

Därunder listas de beslut som är fattade i ärendet. Beslutslistan innehåller följande kolumner:

 

Till vänster under beslutslistan visas de uppgifter som hör till ärendets beslutsunderlag. Uppgifterna presenteras på samma flikar som under beredningen av ärendebeslutet.

Flikarna Prognoser och Indikatorer inte ingår i beslutsunderlaget och visas alltså inte här.

Till höger under beslutslistan visas tillhörande checklista.

 

Ingen information i arbetsytorna ärendeinformation kan ändras. Där visas endast befintlig information. Om du vill registrera information på ärendet måste det hämtas ut.  Det gör du till exempel genom att söka fram ärendet på sökarbetsytan, markera och trycka på knappen Flytta till min att göra-lista.

 

Flikarna är Beslutsförslag, Allmänt och Ekonomisk underlag.

 

Innehållet i flikarna skiljer sig något mellan de olika stödtyperna. För definition av begreppen se ordlistan.

Beskrivningar av beräkningar mm visas i Bered ärendebeslut för respektive stödtyp

FB, KS, LBS, RIS, PROJ, STRUFO, SYSS, SÅDD, TRP

 

För att se klartext för de begrepp som anges som koder, gå till menyn och aktiviteten Sök.